Fleur Huijs (19) bedacht tijdens haar deelname aan ZomerOndernemer (regio Utrecht) in 2018 een origineel idee: presentatietraining voor scholieren en studenten. En zo werd Fleur Presents een feit!
Vorig jaar begon ik met fotograferen en omdat ik al wat leuke opdrachten had, schreef ik mij in bij de Kamer Van Koophandel.
Op Facebook zag ik de advertentie van ZomerOndernemer en het leek mij een leuke manier om mijn ondernemersskills bij te spijkeren. Bij de eerste dag van de driedaagse training kwam ik erachter dat het heel moeilijk is om mezelf als fotograaf te onderscheiden. Er zijn zoveel fotografen die hetzelfde doen.
Op die dag viel het mij ook op dat de andere deelnemers heel veel moeite hadden om te presenteren, terwijl ik dat juist heel leuk vind.
’s Avonds kon ik op Google nauwelijks iets vinden op ‘presentatietraining voor scholieren en studenten’, terwijl het juist zo belangrijk is om met een spreekbeurt of scriptie goed voor de dag te komen. Aan de andere kant is er geen jongere die € 800,- neertelt voor een reguliere presentatietraining. Dit bracht mij op het idee om een bedrijf te starten in presentatietraining voor scholieren en studenten.
Ik was er zo enthousiast over dat ik er de tweede trainingsdag een geheel nieuw bedrijfsplan voor klaar had liggen.
In het traject krijgt iedereen een business buddy en ik heb erg veel steun gehad aan mijn zeer toegewijde buddy Karin Melissen. Zij is gespecialiseerd in klantgericht werken. Wat mijn in het traject ZomerOndernemer aansprak was de leus ‘Gewoon doen’. Dit heb ik gedaan en hierdoor ben ik de winnaar geworden van ZomerOndernemer 2018!
De publiciteit die ik kreeg door mee te doen met ZomerOndernemer heeft mijn bedrijf een enorme boost gegeven.
Ik heb de nodige kennis van presenteren opgedaan en geef nu presentatietrainingen op scholen, workshops in het Museum voor Communicatie en individuele trainingen aan studenten die moeten afstuderen. In de toekomst hoop ik een E-book te ontwikkelen gericht op het presenteren voor kinderen, voor een nog betere spreekbeurt. Het is mijn droom om een landelijk bekend merk te worden. Ik wil gewoon heel jong Nederland met plezier leren presenteren.